Introductie
Heb jij technisch inzicht, een sterk analytisch en probleemoplossend vermogen, en blink jij uit in heldere communicatie? Vind je het daarnaast uitdagend om processen te verbeteren en praktijktevredenheid te verhogen? Dan ben jij misschien wel onze nieuwe IT Incident & Problem Coördinator!
Organisatie
TopMondzorg is een snelgroeiende organisatie die zich inzet voor complete mondzorg voor uiteenlopende patiëntgroepen. De organisatie bestaat uit meer dan 120 Dental Clinics tandartsengroepspraktijken, 11 TopOrtho orthodontiepraktijken, 3 Proclin verwijspraktijken, ouderenmondzorgdiensten (MondzorgPlus, Omnios, Gerident en Pro-Da) en MKA-groep (kaakchirurgie). Samen gaan wij elke dag weer voor de beste kwaliteit van zorg aan onze bijna 1 miljoen patiënten en cliënten.
Onze IT-afdeling speelt hierin een cruciale rol: we zorgen ervoor dat (zorg)informatie altijd, veilig en slim beschikbaar is voor onze teams. We streven naar een IT-dienstverlening van 9+ kwaliteit, waarbij incidenten snel en effectief worden opgelost, en waar mogelijk voorkomen. Samen met onze strategische leveranciers bouwen we aan een innovatieve en stabiele IT-infrastructuur.
Op het servicecenter in Hilversum werken 100 collega’s die onze praktijken ondersteunen op het gebied van kwaliteit & veiligheid, HR, IT, financiële administratie en marketing & communicatie. Dit stelt onze teams in de praktijken in staat zich volledig te richten op het bieden van de beste zorg.
TopMondzorg is onderdeel van de European Dental Group (EDG), actief in meerdere Europese landen.
Functie
Als IT Incident & Problem Coördinator ben je een belangrijke schakel binnen ons IT-team. Met jouw technische expertise worden meldingen geïdentificeerd, opgelost en, nog belangrijker, toekomstige voorvallen voorkomen. Jij coördineert IT-meldingen en zorgt dat deze snel en effectief worden opgepakt. Door te focussen op probleem- en kennismanagement zorg je dat het volume aan meldingen steeds afneemt.
Daarnaast heb je een proactieve rol in het waarborgen van hoogwaardige IT-dienstverlening en zijn kennisbeheer en -deling essentiële onderdelen van jouw functie. Je bent ook actief betrokken bij het meldingenbeheer waardoor je goed op de hoogte blijft van waar gebruikers dagelijks tegenaan lopen.
Waar ben je verantwoordelijk voor?
- Probleembeheer: Je herkent proactief trends en patronen in incidenten, implementeert preventieve maatregelen en creëert kennisitems voor bekende fouten.
- Kennisdeling: Je ontwikkelt en beheert hoogwaardige kennisitems, organiseert FAQ-sessies en draagt bij aan de zelfredzaamheid van collega’s.
- Praktijktevredenheid: Je bezoekt periodiek praktijken om feedback op te halen en werkprocessen verder te optimaliseren.
- Rapportage en analyse: Je analyseert incidentgegevens om trends te signaleren en verbeteringen door te voeren. Je stelt gedetailleerde incidentrapporten op en rapporteert maandelijks over de resultaten van de support KPIs. Daarbij stel je verbeteracties op die nodig zijn om onze doelstellingen te behalen.
- Meldingenbeheer: Je registreert meldingen nauwkeurig, analyseert oorzaken en zorgt voor tijdige en passende oplossingen.
Functie-eisen
Je bent een analytische probleemoplosser en een communicatieve teamspeler die initiatief neemt en streeft naar continue verbetering van de IT-dienstverlening en -tevredenheid binnen de gehele organisatie.
Wat breng je mee?
- HBO werk- en denkniveau, behaald door relevante opleiding.
- Minimaal 3 jaar ervaring in een vergelijkbare functie.
- Ervaring met ITSM-tools zoals TOPdesk, uitgebreide kennis van Microsoft Windows 10/11 en Office 365.
- Kennis van ITIL-processen (minimaal Foundation) en IT-security protocollen, inclusief incidentrespons en risicoanalyse.
- Inzicht in netwerkarchitectuur, infrastructuur en communicatietechnologieën.
- Een rijbewijs en bereidheid om praktijken te bezoeken.
Aanbod
Je werkt op het servicecenter in Hilversum binnen een inspirerende, informele en vooruitstrevende organisatie. Hier is volop ruimte voor eigen initiatief en persoonlijke ontwikkeling.
Wij bieden jou:
- Een functie voor 32-40 uur per week.
- Hybride werken: deels vanuit huis werken en deels op ons moderne kantoor in Hilversum.
- Goede bereikbaarheid met auto en OV, inclusief reiskostenvergoeding.
- Een zakelijke laptop en telefoon.
- Een plek binnen een betrokken en gezellig IT-team.
Sollicitatie
Wil jij bijdragen aan hoogwaardige IT-dienstverlening en ervoor zorgen dat onze collega’s altijd, veilig en slim kunnen werken? Solliciteer dan via het onderstaande formulier.
Heb je vragen over de functie? Neem contact op met Johan Niebuur via johan.niebuur@topmondzorg.nl . We kijken uit naar jouw reactie!