(Senior) Online Marketing Strateeg – Hilversum

Introductie

TopMondzorg is een snelgroeiende organisatie die zich inzet voor complete mondzorg voor uiteenlopende patiëntgroepen. Wij zoeken een (Senior) Online Marketing Strateeg die bij wil dragen aan de organische groei van onze praktijken. Hou jij er van om op basis van data analyses te optimaliseren en te experimenteren? Ben je een zelfstarter, een teamplayer met continue nieuwe ideeën om de performance te verbeteren? Dan hebben is dit misschien wel jouw droombaan, in een branche waar je met jouw skills impact kunt hebben op de (mond-)gezondheid van onze 700.000 patiënten.

Organisatie

Bij TopMondzorg kom je te werken in een snelgroeiende organisatie die zich inzet voor complete mondzorg voor uiteenlopende patiëntgroepen. TopMondzorg bestaat uit ruim 100 Dental Clinics tandartsengroepspraktijken, 18 TopOrtho orthodontiepraktijken, een Proclin verwijspraktijk, ouderenmondzorgdiensten MondzorgPlus en Omnios en MKA groep (kaakchirurgie). Het motto van TopMondzorg is ‘voor elkaar’. Omdat we er als netwerk ‘voor elkaar’ zijn bij het leveren van kwalitatief hoogstaande mondzorg. En omdat we met onze gedrevenheid dingen ‘voor elkaar’ krijgen.

TopMondzorg telt in totaal bijna 4.000 collega’s waarvan 70 op het servicecenter in Hilversum. Vanuit dit servicecenter krijgen de praktijken ondersteuning op verschillende terreinen: Kwaliteit & Veiligheid, HR, Financiële administratie, ICT en Marketing & Communicatie. Zodat de behandelende teams zich optimaal kunnen richten op de patiënt.

In het Marketing & Communicatie team zitten 8 gedreven professionals. Samen werken we op uiteenlopende disciplines zoals digital marketing, patiëntcommunicatie, praktijkondersteuning, interne communicatie, arbeidsmarktcommunicatie (recruitment) en events. De manager van het team heeft een brede marketing achtergrond en maakt onderdeel uit van het Management Team van TopMondzorg. Het team staat intern bekend als een enthousiaste club die verantwoordelijkheid pakt en samen voor resultaten gaat. In het team kun je hulp verwachten van collega’s met een communicatie en met een (online) marketing achtergrond. Daarnaast kun je jezelf door ontwikkelen door jouw gesprekspartners bij de gespecialiseerde bureaus waar we mee samenwerken.

Functie

Met jouw kennis van data analytics en online marketing zorg je voor een verdere verbetering van de online performance. Je hebt een actieve bijdrage bij het door ontwikkelen van de digitale strategie, waarin je samenwerkt met de manager van de afdeling en de externe experts. Je vertaalt deze strategie naar onze belangrijkste digitale kanalen en realiseert concrete website- en kanaalverbeteringen om onze doelstellingen te halen. Het is belangrijk dat je ervaring hebt met het aansturen van een digital marketingbureau. Je bent gewend dit te doen op basis van een heldere KPI set en je coördineert de inspanningen van het bureau om de performance op het gebied van SEA, SEO, Social advertising en e-mailmarketing te verbeteren.

Ook ben je als product owner van de verschillende websites van TopMondzorg en bijbehorende merken verantwoordelijk voor de doorontwikkeling van deze domeinen. Je bent daarbij de schakel met onze externe web bouwer en onderhoudt de functionele roadmap, waarbij je veel vrijheid hebt om je visie te implementeren. We werken met WordPress dus ervaring met dat CMS is een pré.

Samengevat zijn je taken en verantwoordelijkheden als Online Marketeer bij TopMondzorg:

  1. Je bent dé online expert van onze afdeling en helpt collega’s waar mogelijk;
  2. Je bent product owner van de websites van TopMondzorg;
  3. Je geeft de digital strategie vorm en implementeert deze strategie op pragmatische wijze, waar nodig scherp je de strategie als de veranderende omgeving daar om vraagt;
  4. Je bent eindverantwoordelijk voor de funnel, en daarmee het online media budget.

Functie-eisen

  • Minimaal 3-5 jaar werkervaring in een soortgelijke functie;
  • Combinatie van conceptuele met praktische vaardigheden om nieuwe dingen te kunnen bedenken, ontwikkelen en uitvoeren;
  • Excellente kennis van het online marketing vakgebied: o.a. Google Analytics en conversieoptimalisatie;
  • Kennis van SEA, SEO, Social advertising en e-mail marketing om de coördinerende rol richting de bureaus uit te kunnen voeren;
  • Scherp analytisch vermogen en communicatieve vaardigheden om de bureaus waar we mee werken aan te kunnen sturen;
  • Sterk in funnel denken: in de huid van de doelgroep kruipen om te weten wat je, op welk moment, waar moet vertellen;
  • Het spreekt je aan om jouw skills in te zetten om impact te hebben in de (mond)zorg;
  • Kernwaarden: verbindend, gedreven, kwaliteit

Aanbod

  • Je komt te werken bij een jonge en vooruitstrevende organisatie, die vooroploopt op het gebied van tandheelkundige zorg;
  • Een afwisselende functie waarbinnen veel ruimte voor eigen initiatief en persoonlijke ontwikkeling is, met mogelijkheid tot het volgen van opleidingen;
  • Een informele omgeving waar hard wordt gewerkt, maar ook veel wordt gelachen;
  • Hybride werken: dus thuis of op ons prachtige kantoor in Hilversum, goed bereikbaar met auto en OV;
  • De functie is in eerste instantie voor 12 maanden met de intentie om te verlengen voor onbepaalde tijd.

En natuurlijk:

  • Een marktconform salaris
  • Vergoeding van reiskosten
  • Laptop van de zaak

Sollicitatie

Enthousiast? Stuur dan jouw CV en motivatie naar werken@topmondzorg.nl o.v.v. ‘vacature (Senior) Online Marketing Strateeg’.

Wil je meer weten? Neem dan contact op met Sarah Klay, manager HRD (T: 035 – 69 29 581). Voor vragen over deze vacature kan je contact opnemen met Tobias Westerneng, manager Marketing & Communicatie (T: 06-22449533).